Poklic nepremičninskega posrednika ima veliko prednosti. Kot vsak poklic pa ima tudi nekaj slabih plati katerim se ne moremo izogniti – lahko pa jih omilimo.
Opravljanje poklica nepremičninskega posrednika zahteva predvsem veliko natančnosti in trdega dela, ob enem pa ponuja možnost precejšnih zaslužkov. V tem članku bomo navedli najpomembnejše razloga ZA in PROTI odločitvi za poklic nepremičninskega posrednika. Poleg tega pa bomo pri vsakem razlogu tudi omenili kako HomeLife izboljša posamezen razlog ZA in kako omili posamezen razlog PROTI.
ZA: Določate svoj urnik
Veliko ljudi se poklicno ukvarja z nepremičninami ker si želijo prilagodljiv urnik.
Nepremičninski posredniki, tako samostojni, kot tisti, ki delujejo v okviru nepremičninske agencije si lahko v veliki meri sami določajo svoj razpored dela.
Želite jutra in večere nameniti delu, dan pa posvetiti družini? Nepremičninski posrednik je eden izmed redkih poklicev, ki to omogoča. Ali pa se želite preizkusiti preden se odločite za večji korak? Poklic nepremičninskega posrednika lahko opravljate tudi kot popoldanski s.p.
Skratka, ta poklic je ena izmed najboljših izbir, če vam fleksibilen delovni čas pomeni največ.
PROTI: Brez rednih ur boste morda delali več
Fleksibilen delavnik pa ne pomeni enostavnih in kratkih delovnih opravil. Vsako delovno mesto mora opraviti določeno količino dela. Običajno to pomeni 40 delovnih ur v tednu, razdeljenih na izmene po 8 ur. Prav tako je pri večini poklicev potrebno dokončati eno opravilo, preden lahko pričnemo z drugim.
Zaradi različnih vrst opravil v postopkih prodaje nepremičnin ni mogoče (ali pa je zelo zamudno) na enkrat opraviti vsa opravila pri samo eni nepremičnini. Veliko bolj smiselno je npr. celoten Torek prebiti v enem koncu kjer imate tri ne aktivne nepremičninske oglase in kasneje pisarniška opravila povezana z temi tremi nepremičninami opraviti naknadno.
To pa pomeni, da boste morda konec tedna morali prebiti v pisarni ali na dodatnih sestankih s strankami, kar lahko zelo hitro navrže več kot 40 ur dela na teden.
Kaj lahko storimo v zvezi s tem:
Dobra novica pri tem pa je, da vam bodo izkušnje, ki jih boste pridobili s časom, v kombinaciji z pripomočki za načrtovanje občutno olajšali delavnik.
»Razbit« delavnik je najpogostejši pomislek, pri opravljanju poklica nepremičninskega posrednika. Prav tako pa ga je najlažje nasloviti. Danes obstaja veliko število ugodnih in brezplačnih rešitev, ki nam olajšajo načrtovanje in usklajevanje urnikov. Npr. kadar se objavi nepremičninski oglas na homlife.si, se samodejno objavi tudi objava tega oglasa na našem Facebook profilu. To pomeni, da posredniku ni potrebno posebej pisati objav, lahko jih pa potem na Facebooku dodela.
ZA: Neomejen potencial za zaslužek
Nepremičninski posredniki lahko zaslužijo kolikor želijo. Saj so sami odgovorni za število strank, ki jih pridobijo in število transakcij, ki jih opravijo.
Nebo je meja – Boljše kot so vaše poslovne veščine in več truda kot boste vložili v pridobivanje novih, obdržanje obstoječih strank in hitrejše zaključevanje prodajnih postopkov, več boste zaslužili.
Kako pridobiti nove stranke?
Nepremičninski posredniki pridobivajo stranke na tri načine:
- Oglasi: Oglašujete lahko na spletu, socialnih medijih, plakatih in časopisih. Z oglasi najlaže promoviramo sebe in svoj posel. Oglasi so tudi način promoviranja pri katerem mora stranka narediti prvi korak. Težava z oglasi pa je, da so pogostokrat zaradi cen nedosegljivi večini nepremičninskih posrednikov.
- Priporočila in napotitve: Pogostokrat nepremičninski posredniki pridobijo večino novih strank prav z priporočili. Z visokim standardom storitev boste marsikatero strank prepričali, da vas priporoča svojim znancem in prijateljem, kar je tudi precej pogosto na Slovenskem nepremičninskem trgu. Veliko manj pogosti pa so dogovori z poslovnimi partnerji posrednikom napotijo stranke, saj poleg tega, da mora to zaradi birokratskih ovir potekati »na sivo«, v večini regij posredniške provizije niso dovolj visoke, da bi omogočale provizijo partnerju za napotitev.
- HomeLife je uvedel enostaven sistem s katerim si lahko posamezen nepremičninski posrednik izgradi obširno mrežo napotitvenih partnerjev. Preberite VEČ O TEM TUKAJ.
- Z aktivnim iskanjem in povezovanjem: Oglasi in priporočila so lahko odličen vir novih strank, pri katerih ne boste vlagali veliko časa v iskanje strank. A dejstvo je, da boste čakali, da se kaj zgodi. Že samo z majhnimi vložki časa pa lahko pridobite več strank.
HomeLifovi posredniki si vzamejo čas za pro-aktivnost in npr. obiščejo kak gostinski lokal in ob kavi razložijo lastniku zakaj bi se jim splačalo v lokalu promovirati HomeLife in njih kot posrednike.
Kako zadržati obstoječe stranke?
Z doslednostjo, natančnostjo in transparentnostjo. Na začetku pojasnite strankam kako bodo stvari potekale. Redno obveščanje stranke kaj se dogaja v postopku. Skratka, nudite boljšo storitev kot konkurenti in pokažite strankam, da je vaša storitev vredna vaše posredniške provizje.
Kot član HomeLifa lahko poveste strankam o Klubu HomeLife in doživljenjskih ugodnostih, ki jim pripadajo kot imetnikom kartice HomeLife: HomeLife je edina nepremičninska agencija s programom zvestobe in prihranki iz ugodnosti bodo so lahko večji od posredniške provizije.
Kako hitreje najti kupce?
Temeljni ukrep s katerim čim prej najdemo ustreznega kupca je marketinška strategija. V njej je potrebno opredeliti kdo so najverjetnejši kupci, koliko so pripravljeni plačati, kje jih lahko dosežemo, itd.
HomeLifovi posredniki s pomočjo naših sistemov, storitev in orodij gradijo svoje baze potencialnih strank pri katerih še preden objavijo oglas predstavijo nepremičnino.
PROTI: V obdobjih slabšega prometa ni varnostne mreže
Plača nepremičninskega posrednika ni zagotovljena. Tudi tistim, ki delujejo pod okriljem nepremičninske agencije ni zagotovljeno, da bodo imeli likvidnost, če dalj časa ne bodo prodali nobene nepremičnine.
Ukrep 1: Najprej si ustvarite prihranke!
To je ena od slabih plati tega poklica, ki pa jo lahko občutno ublažimo s dobrim načrtovanjem. Svojo nepremičninsko kariero pokušajte pričeti z »rezervnim skladom« ali pa si v konjunkturi nepremičninskega trga privarčujte »zlato rezervo«. Z takšnimi ukrepi tudi v najpočasnejših obdobjih ne boste imeli težav z denarnim tokom. In ne bojite se porabiti rezerv za nujne primere saj boste te lahko obnovili naslednjič, ko so bo število transakcij povečalo.
Poskrbeti je potrebno le, da bo izračun nujnih rezerv upošteval (in pokril) vse stroške, ki jih običajno imate v 6 – 12 mesecih.
Pri HomeLifu imajo nepremičninski posredniki možnost ustvariti dodatne vire prihodkov, ki zagotavljajo tudi finančno varnost.
Ukrep 2: Stroški zagona in prihranki za prvo leto
Pogosta napaka, ki naredijo nepremičninski posredniki, da pričnejo s poslovanjem. Za tem pa opazijo, da mine neka časa od objave prvega oglasa pa do prvega prejemka provizije. Tudi na to se lahko pripravite tako, da obdobje do prve zaslužene provizije preživite s prihranki.
KLIKNITE TUKAJ, da izveste ali izpolnjujete zakonske zahteve za pridobitev licence za nepremičninskega posrednika.
ZA: Pomagali boste ljudem
Zamislite si, da ljudem vsak dan razkazujete čudovite nepremičnine in strankam pomagate najti njihove sanjske domove. Kot nepremičninski posrednik postanete boste bili del nekaterih najpomembnejših trenutkov v življenjih svojih strank. Bili boste del njihove zgodbe o iskanju doma, kar jim bo njihovi za vedno ostalo v spominu.
Večina nepremičninskih posrednikov ima skrb za svoje stranke na prvem mestu, a vendar se najdejo posamezniki, ki bodo izkoristili nevednost ali naivnost strank. Vi kot nepremičninski posrednik, zlasti kot član HomeLifa, boste vedeli, da so stranke na prvem mestu. Prepričati stranke, da koristijo vaše storitve in s tem preprečiti tveganje, da imajo opravka z nepridipravi je tudi dolžnost dobrih nepremičninskih posrednikov.
Več o tem kako prepoznati/ biti dober nepremičninski posrednik si lahko PREBERETE TUKAJ.
PROTI: Nakup in prodaja nepremičnine sta za stranke lahko stresna izkušnja
Velika večina strank bo samo enkrat v življenju kupila ali pa prodala nepremičnino in nakup nepremičnine bo za vsako stranko pomembna finančna odločitev. Zaradi tega lahko nastanejo napetosti, še posebej, če so vaše stranke v dilemi glede določenih odločitev in tega, kaj storiti. Delo z ljudmi je lahko prijetno, lahko je pa tudi zelo stresno in nepremičninski posrednik mora biti pripravljen in pričakovati negative plati dela z ljudmi.
Kaj lahko storite: Vzpostavite trdno nepremičninsko mrežo
Mreža podobno mislečih, z vami povezanih, nepremičninskih strokovnjakov vam lahko pomaga v primeru napornih strank. Veliko enostavneje bo pričeti poslovanje, če boste imeli mentorja kot strokovno in agencijo kot infrastrukturno podporo.
Mentorji bodo z vami delili pristope in ukrepe, ki so jih sami v preteklosti uporabili v podobnih situacijah.
HomeLife omogoča program mentorstva, v okviru katerega posamezna nepremičninska agencija nagradi posameznega mentorja glede na poslovne uspehe novega posrednika, ne da bi novi posrednik imel kakršne koli finančne obveznosti iz naslova mentorjeve nagrade.
Preden se dokončno odločite za poklic nepremičninskega posrednika, pretehtajte prednosti in slabosti. Vzemite si čas in premislite, kako boste premagali morebitne izzive, ki se lahko pojavijo ter ali imate primerne osebnostne lastnosti za opravljanje tega poklica.
Razlogi ZA pritegnejo v to panogo veliko ljudi, toda situacije razlogov PROTI so tisti dejavniki, ki določajo ali bo nekdo tudi ostal v tej panogi. Pri HomeLifu se trudimo nuditi nepremičninskim posrednikom 5 zvezdično izkušnjo poslovanja. Naš poslovni sitem bo omili situacije, ki so razlogi PROTI in še izboljšal razloge ZA vstop v panogo posredovanja z nepremičninami.
Več o HomeLifu in naših sistemih, orodjih in storitvah lahko izveste TUKAJ.