Za lepo pripravljeno in urejeno nepremičnino je veliko enostavneje najti kupca.
Ljudje imamo radi urejenost in čistočo, poleg tega pa si lažje predstavljamo kako »lepo« lahko neka nepremičnina izgleda, če je ta čista in urejena. Kupci pogostokrat dobijo negativen prvi vtis ne samo o nepremičnini, ampak tudi o prodajalcu. Če sta neurejenost in nečistoča razvidni že iz oglaševalnih slik, lahko to nekateri kupci lahko razberejo kot del osebnosti prodajalca, ki lahko kasneje v postopku prodaje povzroča raznovrstne zaplete.
Čisto vse prenove, dodatki in pripravljanje nepremičnine pred prodajo ne bodo nujno zvišale privlačnost in tržne vrednost ter čisto vsak strošek ne pomeni nujno zvišanja prodajne cene za enako vsoto.
Veliko enostavneje in ceneje je urediti, očistiti in očediti nepremičnino pred začetkom postopka prodaje in pred vsakim ogledom. Takšni ukrepi so med Slovenskimi prodajalci nepremičnin zelo nepriljubljeni, a vendar so temeljnega pomena pri prodaji nepremičnine.
Primer:
Za trenutek prekinite branje tega članka. Imejte v mislih, da bo vaša nepremičnina tekmovala za iste kupce z drugimi podobnimi nepremičninami in poglejte ponudbo oglaševanih nepremičnin na NEPREMIČNINE.NET.
Katera nepremičnina mislite bo imela več ogledov? Tista čista, urejena, ali tista z raztrgano sedežno, zamaščenim štedilnikom in umazanim perilom tam, kjer to ne spada?
Če želite iztržiti kar največ za svojo nepremičnino morate vedeti, kam vložiti svoj čas in energijo ter mogoče nekaj denarja.
Zaupali vam bomo 4 preizkušene nasvete kako pripraviti vašo nepremičnino, da boste pridobili najboljše ponudbe v skladu z vašimi prodajnimi željami in strategijo:
- Začnite z zunanjostjo
- Urejenost notranjosti
- Čistoča in prijeten vonj VEDNO pred vsakim ogledom
- Investicije: Obnove in posodobite? Da, a premišljeno.
1. Začnite z zunanjostjo
Ena izmed najpogostejših napak prodajalcev nepremičnin je, da se osredotočijo na notranjo urejenost, ob tem pa pozabijo na zunanjo podobo. Čisti in urejeni notranji prostori so pomembni, a zanemarjeno dvorišče, vrt, zelenica in splošna zunanjost hiše bo delovalo zelo neprivlačno in pripomoglo k odvračanju kupcev že na samem začetku ogleda.
Znebite se pleveli v vrtu in drugod koder ne spada, npr. če plevel raste iz prostora med tlakovci. Obrežite ciprese, grme in druge okrasne rastline, pokosite zelenico, ter pospravite morebitno odpadlo listje. Pot od ulice do vhodnih vrat mora biti popolna, saj je to prva stvar, ki jo bo kupec na ogledu opazil. Razmislite o nakupu nekaj novih okrasnih rastlin in jih posadite pred vhodnimi vrati ali pa ob poti med parkirnim prostorom do vhodnih vrat.
Zunanja osvetlitev je vse bolj pomemben dejavnik saj si vse več kupcev želi zunanjo razsvetljavo na svojih nepremičninah. Dobro premišljena naložba v zunanje luči lahko občutno poveča privlačnost vaše nepremičnine in s tem tudi število potencialnih kupcev.
Sama stavba in morebitni drugi pripadajoči objekti morajo biti čisti in v dobrem strukturnem stanju. Popravite ali pa prepleskajte okna, zunanja in vsa notranja vrata. Prav tako očistite žlebove za dež saj se v njih pogosto nabira različno listje, še posebej, če se s ceste, dovoza ali dvorišča vidi takšna umazanija. Dežne žlebove je enostavno spregledati, če pa v njih umazanija nakopiči, bo poleg težav med večjimi nalivi, vaša nepremičnina videti umazana in slabo vzdrževana.
Razmislite pa tudi o čiščenju zunanjih sten stavb oziroma fasade. Prepričajte se pa tudi, da ne bo vaša izbira barve fasade preveč krepka ali slabo usklajena, saj lahko tudi to večino kupcev odvrne od nakupa. Sprememba barve fasade ali naložba v novo fasado samo zaradi prodaje nepremičnine seveda ni smiselna. Smiselno pa je razmisliti o vplivu fasade na morebitno prodajo nepremičnine kadarkoli se odločimo za tak vložek.
Tudi, če nimamo namena kadarkoli prodati nepremičnino.
2. Ureditev notranjosti
V razvitejših nepremičninskih trgih Sveta nekateri prodajalci najamejo pohištvo s katerim opremijo svoje nepremičnine za čas trajanja postopka prodaje in ogledov za namenom čim višje privlačnosti za potencilane kupce. Na tak način prodajalci in nepremičninski posredniki najdejo kupca 70% hitreje, kot pa za »gole«, pomanjkljivo ali neustrezno opremljene nepremičnine.
Ne trdimo, da je mogoče enak rezultat ponoviti v vseh predelih Slovenije. Trdimo pa, da lahko prodajalcem enak princip občutno pomaga pri iskanju kupca in upravičevanju višje cene. Svetujemo vam le, da se pri postaviti prve oglaševane cene posvetujete z dobrim nepremičninskim posrednikom, saj je tu ogromno prostora za napake. Več o tem kako prepoznati dobrega posrednika si lahko preberete tukaj.
Ob enem pa vas vabimo, da nam pošljete svoje povpraševanje in se istočasno prijavite na našo nagradno igro. To lahko storite tukaj.
Vedno kadar urejamo notranjost nepremičnine, ne glede na to ali gre za poslovno, stanovanjsko ali drugo poslopje, si moramo zapomnite sledeče:
Cilj načrtovanja in urejanja notranjosti nepremičnine ni, da bo nepremičnina bila bolj privlačna, ampak, da se bodo potencialni kupci »videli« živeti/ delati/ uporabljati to nepremično.
Zato mora biti celotna podoba notranjosti praktična in prijetna. Ne sme pa odražati vaših osebnih preferenc. Na primer: Nikoli ne obešajte slik družine ali prijateljev odstranite vse predmete, ki so preveč osebni.
Zaradi osebnih predmetov si potencialni kupci pogosto na ogledu ustvarijo mnenje, da je to “dom nekoga drugega”, in si sebe težje predstavljajo živeti v tej nepremičnini. Namesto tega mora prodajalec pri kupcu z ustvariti privlačno podobo, ki bo zelo jasno prikazovala namen vsakega prostora in praktičnost nepremičnine kot celote.
3. Čistoča in prijeten vonj VEDNO pred vsakim ogledom
Neurejenost, umazanija in neprijetne vonjave bodo potencialne kupce takoj odvrnile. O urejenosti in čistoči smo že govorili v uvodu tega članka, a je to tako pomembna (in zapostavljena) tema, da enostavno moramo povedati kaj več.
Nečistoča, neurejenost, neprijetne vonjave, itd. niso tako velike težave ali izzivi kot na primer neskladje med pravnim in dejanskim stanjem nepremičnine, ali pa spremembe postavitve in velikost notranjih prostorov. Dokaj enostavno in ugodno je počistiti in odišaviti marsikatero nepremičnino.
Zakaj torej veliko prodajalcev tega ne stori?
Odgovorov je sicer lahko na tisoče, niso pa pomembni. Kar je pomembno je, da se veliko kupcev ne bo odločilo za te nepremičnine. Na primer; Vonj po zatohlosti lahko marsikdo razume kot kakšno resno napako na nepremični. Napako s katero se kupci ne nameravajo ukvarjati.
Narediti svojo nepremičnino čim bolj privlačno za kupce, to pomeni tako več ogledov kot tudi višjo prodajno ceno. In tema te točke občutno prispeva k splošni privlačnosti nepremičnine.
Če želite pri prodaji nepremičnine doseči kar najvišjo kupnino, morate ob začetku postopka prodaje nepremičnino temeljito očistiti in to raven čistoče tudi vzdrževati dokler se ni podpisana kupo-prodajna pogodba. Ne pozabite odstraniti tudi najmanjše madeže, vonjave in nepopolnosti.
V kolikor se po vaši presoji zdi smiselno, pa lahko najamete tudi profesionalno storitev globinskega čiščenja, da bo vaša hiša brezhibna ob ogledih.
Posrednika najamete tudi zaradi nosu.
Lastniki stanovanjskih nepremičnin, ki živijo ali pa so dolgo časa živeli v nepremičnini, ki jo prodajajo se pogosto navadijo in spregledajo različne vonjave v posameznih prostorih ali nepremičnini kot celoti.
Čisto mogoče je, da bo kakšna od teh vonjav odganjala kupce.
Nepremičninski posrednik bo npr. lastnikom hišnih ljubljenčkov svetoval, da odstranijo ali pa začasno zamenjajo preproge, postelje in druge predmete, ki lahko zadržijo vonj po njihovih hišnih ljubljenčkih, kadilce pa bo opozoril na vonj po cigaretnem dimu, saj je verjetno edina oseba, ki bo opozorila tudi na takšne dejavnike.
In zlasti vonj po cigaretnem dimu odžene veliko kupcev. Obstaja pa veliko čistilnih sredstev s katerimi se ga lahko znebimo, kot je npr. amoniak, kis in soda bikarbon.
4. Investicije: Obnove in posodobite? Da, a premišljeno.
Če želite storiti več kot le nekaj zunanjih in notranjih čistilnih akcij, so prenove naslednji logični korak.
Vendar pa se tudi o tem posvetujte z posrednikom. Za vašo nepremičnino obstaja določena zaključena skupina (število) potencialnih kupcev. In kot smo že večkrat omenili vaša nepremičnina bo z drugimi nepremičninami tekmovala za kupce iz te skupine. Prenove in posodobitve pa lahko naredijo vašo nepremičnino bolj privlačno od drugih nepremičnin.
A napačne prenove lahko (poleg tega, da vas stanejo) zmanjšajo privlačnost nepremičnine.
Temu pa se lahko izognete z načrtom prenove/ posodobitve. V njem pa ob posvetu z posrednikom opredelite kaj se bo delalo in ali bo to povečalo privlačnost nepremičnine.
Dobro premišljene prenove se lahko izkažejo kot dobra naložba. Kuhinja in kopalnica sta prostora, kjer se obnove najbolj obrestujejo. Prenove in investicije v bazene, nepraktično razporejene prostore, ter zunanjost nepremičnin pa se lahko izkažejo kot zgrešene in nas stanejo denar ter tudi kakega kupca.
Predstavitev
Presenečeni bi bili, če bi izvedeli, koliko lahko dobra prodajna strategija in predstavitev pomeni pri prodaji nepremičnine. Podrobnosti vam žal ne moremo zaupati v tem članku, vas pa vabimo, da stopite v stik z katerim od naših posrednikov, ki se bodo z veseljem pogovorili z vami tudi zgolj v informativne namene.
To lahko enostavno storite z prijavo na našo promocijsko nagradno igro, koder se boste ob enem potegovali za denarno nagrado 300€. To lahko storite TUKAJ.
Pravilna strategija prodaje nepremičnine obsega veliko več kot le določitev primerne oglaševane cene in oglasov na spletu. Zahteva tako vložek prodajalca/ lastnika, ki je v večini vezan na točke tega članka, kot tudi vložek strokovnjaka s področja nepremičnin.
Lepo urejeni in očiščeni zunanjost in notranjost nepremičnine bosta povečali končno prodajno ceno in skrajšali čas iskanja kupca. Dobro premišljene prenove in posodobitve bodo prav tako povečale privlačnost in doseženo kupnino.
To vse pa temelji na strokovnem mnenju o nepremičninskem trgu, ki ga lahko nudi le nepremičninski posrednik.
Upamo, da bodo informacije iz tega članka bile koristne pri prodaji nepremičnine.
Delite povezavo do tega članka z svojimi znanci in prijatelji na svoji Facebook strani, da bodo tudi oni bili poučeni prodajalci doma. Zahvaljujemo se vam vnaprej 😊